Saturday, August 23, 2008

'qawiah..'


salam alaik....

Rasanya dah lama tak menulis,bukannya apa,kesibukan dengan exam dan program..apa pun itu sebenarnya bukan satu alasan,betul tak?Doakan moga saya sentiasa diberikan kesempatan untuk menulis..

Baru-baru ini saya ditimpa sedikit musibah,kaki saya terseliuh..gara-gara penangan seekor kucing bernama 'qawiah'...rasa lucu juga bila teringat pertanyaan sahabat-sahabat tentang musibah ini..tak percaya kerana ia disebabkan oleh seekor kucing =)

Apa pun,saya sepatutnya rasa berterima kasih pada 'qawiah',sebab menyedarkan saya yang kudrat saya sebagai manusia ada batasannya..betapa besarnya nikmat kaki yang Allah beri ,cukup sempurna untuk manusia..bila sakit begini,terasa kerdil sungguh diri,terasa sebenarnya kekuatan diri selama ini hanya pinjaman sementara daripadaNya...

~Ya Allah,kurniakan kami kesihatan pada badan kami,pada pendengaran kami dan pada penglihatan kami~

No comments: